Je eigen administratie bijhouden is niet altijd makkelijk. Door verschillende redenen kan het zijn dat je het even niet meer alleen redt. Er kunnen betalingsachterstanden ontstaan en je weet niet meer hoe je jouw geldzaken op orde krijgt. Op zo’n moment is het fijn als iemand met je meekijkt en je ondersteunt bij het op orde krijgen van je financiële administratie. Vrijwilligers van het project Humanitas Thuisadministratie ondersteunen mensen bij hun administratie, financiën en schulden.
Onze vrijwilligers kunnen wekelijks met u meekijken. Samen maken jullie een plan van aanpak. De begeleiding van jouw vrijwilliger bestaat uit praktische hulp. Zo kunnen zij bijvoorbeeld helpen bij het ordenen van je administratie en budgettips geven. Of ondersteunen bij het op orde krijgen van jouw schulden. Je blijft zelf altijd de regie houden over uw geldzaken.
Als vrijwilliger Thuisadministratie ga je samen met de deelnemer aan de slag om inzicht en overzicht te creëren door bijvoorbeeld de administratie in mappen op te ruimen en eventuele schulden in kaart te brengen. De deelnemer houdt daarbij de regie en blijft zelf verantwoordelijk. Als vrijwilliger ondersteun je daarbij, geef je tips en ben je een luisterend oor.
Wat vragen van jou:
Wat bieden we jou:
Op dit moment zijn we ook op zoek naar vrijwillig coördinatoren. Als vrijwillig coördinator ben je het aanspreekpunt voor onze vrijwilligers. Zij kunnen met hun vragen en verhalen bij jou terecht. Ook neem je intakes af en zorg je voor de juiste match tussen vrijwilliger en deelnemer, zodat de deelnemer zo goed mogelijk ondersteund wordt. Kijk hier voor meer informatie over deze functie.
Wil je graag hulp bij bovenstaande zaken? Laat dan je gegevens achter op onze website of bel/mail de coördinator van het stadsdeel waarin je woont. Na je aanmelding word je gebeld door één van onze coördinatoren. Wij komen daarna graag bij je langs voor een kennismaking. Na de kennismaking wordt er een passende match gemaakt met een vrijwilliger en kunnen jullie samen aan de slag.
Een traject duurt bij ons maximaal een jaar.
Mandy heeft moeilijke jaren achter de rug, waarin huiselijk geweld een grote rol speelde. Nu de rust is teruggekeerd, bouwt ze met haar kinderen aan een nieuwe toekomst. Vrijwilliger Cis van Humanitas Thuisadministratie helpt haar met het op orde krijgen van haar financiën.
Wil je meer weten over haar ervaring met Humanitas? Lees hier meer.
Grip op je Geld is voor alle Amsterdammers met vragen over geld of administratie. Bijvoorbeeld als je vragen hebt over inkomen, belastingen, administratie, minimaregelingen en schulden. Onze mensen hebben de juiste kennis en zijn op de hoogte van de regels. We nemen de tijd en hebben alle aandacht voor jou. Op het spreekuur werken beroepskrachten van MEE Amstel en Zaan en van de Buurtteams samen met vrijwilligers van De Regenboog Groep en Humanitas.
Je kunt zonder afspraak binnenlopen bij de spreekuren van Grip op je Geld. Wil je weten of we bij jou in de buurt zijn? Klik hier voor meer informatie, locaties en openingstijden.